छोटे व्यवसाय को सफलतापूर्वक कैसे विकसित करें?
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एक छोटे वाणिज्यिक उद्यम या शायद एक विशाल वाणिज्यिक उद्यम को विकसित करना हमेशा एक उद्यमी के लिए एक स्वच्छ उद्यम नहीं होता है। एक वाणिज्यिक उद्यम विकसित करने के लिए कई नियम और तकनीकें हैं। फिर भी, इस लेख पर, मैं कई प्राथमिक और महत्वपूर्ण अनुशंसाओं और नियमों का प्रतिशत दूंगा कि प्रसिद्ध और सफल विपणक जैसे जेफ बेजोस, स्टीव जॉब्स और बिल गेट्स ने कई स्थानों पर प्रतिशत करने का प्रयास किया।OPMRAVI
हालांकि एक छोटा वाणिज्यिक उद्यम एक प्रतीक या एजेंसी बन जाएगा। अधिकांश लोग हमारे वाणिज्यिक उद्यम को उस सीमा तक शुरू करने और विकसित करने का विकल्प चुनते हैं, जहां हमारा छोटा वाणिज्यिक उद्यम नहीं रह जाता है। कभी-कभी, हमारा वाणिज्यिक उद्यम विफल होने के कगार पर चलता है, या हमारी पसंद और कार्यों के कारण लगभग उछाल कम हो रहा है।
(1) आप दो पिज्जा नियम का पालन करते हैं। सामान्य तौर पर, युवा और नए विपणक कल्पनाशील और समझदार होते हैं कि हमारा व्यावसायिक कार्य सार्थक होना चाहिए और एक एजेंसी बनना चाहिए
उनका आश्चर्य एक विशाल समूह की तरह है, कार्यस्थल में अतिरिक्त कर्मियों की बैठक इस आश्चर्य की बात है कि जैसे ही वह स्टार्टअप में सफल होता है, वह नए कर्मचारियों को काम पर रखना शुरू कर देता है।Freefree
इस आश्चर्य के साथ, वह अपने समूह की लंबाई को इतना कम रखना शुरू कर देता है कि बैठक के बाद पिज्जा खाने के बाद सभी प्रतिभागियों का पेट भर जाए।
जेफ बेजोस इस बैठक में इस समान नियम का पालन करते हैं, और उन्हें विश्वास है कि यह समान नियम युवा विपणक के उपयोग की सहायता के साथ भी पालन करना चाहिए। चूंकि छोटे समूहों में समूह की बढ़ती संख्या बढ़ेगी, यह अतिरिक्त रूप से चित्रों के प्रदर्शन और उत्पादकता को कम करता है। यह भी पूरी तरह से बड़े समूहों और कार्यालय छोटे समूहों की वित्तीय कमी का कारण बन जाता है।current points fact
(2) अपने नाखुश ग्राहकों से सीखें।
अधिकतर, विपणक अपने दुखी ग्राहकों और उनके ग्राहकों से दूर रहना चाहते हैं, लेकिन क्या आप जानते हैं कि दुखी ग्राहक आपके उत्पाद के सुधार और उछाल का कारण हो सकते हैं, बिल गेट्स कहते हैं, "आपके अधिकतम दुखी ग्राहक आपके सीखने की बेहतरीन आपूर्ति हैं । "Instagram
यदि आप अपने स्टार्टअप को दीर्घकालिक बनाना चाहते हैं, तो दुखी और चिड़चिड़े ग्राहकों से सावधान रहें। क्या आप जान सकते हैं कि वे क्या कह रहे हैं? अवधारणा उत्पाद और वाहक में कमियां क्या हैं, और असाधारण आपूर्ति को प्रशिक्षित करने के लिए कमियों को बहाल करने का तरीका क्या है?
(3) वित्तीय चुनौतियों के लिए तैयार रहें।
600+ से अधिक छोटे समूहों का साक्षात्कार और सर्वेक्षण किया गया था। उन साक्षात्कारों और प्रसादों से पता चला कि इसके छोटे वाणिज्यिक उद्यम का क्या उछाल और वित्त है। एडवेंचर आमतौर पर छोटे स्टार्टअप्स और स्टार्टअप जैसी एजेंसियों के लिए अपनी व्यक्तिगत फंडिंग के साथ सबसे बड़ी बाधा है।
साहसिक कार्य शुरू होता है, बिक्री को वाणिज्यिक उद्यम के भीतर कुछ और कुछ बार फिर से धन और विकास प्राप्त होता है। फिर भी, मुद्दे लंबे समय के भीतर आते हैं जबकि आपकी एजेंसी के पास अब जीवित रहने के लिए मौद्रिक बैकअप बनाने की योजना नहीं है। युवा विपणक इसे प्राप्त करते हैं। इस बात का ध्यान रखें कि जिस दिन से आप लाभ कमाना शुरू करें, उसके साथ कठिन समय के लिए अलग निवेश और आर्थिक योजनाएँ रखें ताकि आप अपने छोटे व्यवसाय में आर्थिक सहायता और सहायता प्रदान कर सकें।
(4) गुणवत्ता मात्रा से अधिक महत्वपूर्ण है।
हमारी पीढ़ी, सर्वश्रेष्ठ नवप्रवर्तकों में से एक, स्टीव जॉब्स ने लगातार नए विपणक को सुझाव देने का प्रयास किया। सभी राशि से अधिक जुर्माना पर चल रहे इस तथ्य के कारण स्टीव जानकारी के लिए अतिरिक्त ब्याज और समानता से जुर्माना अदा करते थे।
और वह उम्मीद कर रहे थे कि युवा विपणक भी उनकी बात पर अमल करें और संतुष्टि प्राप्त करें।
तो, दोस्तों, हमें भीड़ से बाहर गैजेट्स बनाने के बजाय अपने उत्पाद के फाइन को बढ़ाने पर ध्यान देने की आवश्यकता है, हमें अपने उत्पादों और कैरियर को अपने उद्योगों में प्रत्यर्पित करने की आवश्यकता है।
असाधारण और मूल्यवान बनाने के लिए, आपको अपनी रचनात्मकता को स्थापित करने की आवश्यकता है; फिर, सबसे आसान ग्राहक आपके माल के लिए सहमत होते हैं और आपके दोस्तों के साथ डेटिंग करते हैं। और फिर बराबरी के साथ सहमत और मित्र को प्रणाम करने के लिए नियति के भीतर समान आता है।
(5) बाजार और बिक्री पर भी ध्यान दें।
एक छोटा व्यावसायिक उद्यम चलाना कठिन है, लेकिन यदि आप अब इसे बढ़ावा देने और अपने माल को बेचने का तरीका नहीं समझते हैं, तो आपकी पूर्ति की संभावना काफी कम हो जाती है। आप केवल फेसबुक और ट्विटर पर वॉकिंग विज्ञापनों का उपयोग करने के अलावा पास नहीं कर सकते हैं जो कि पर्याप्त है; यह मेरे प्रतीक को लोगों के बीच प्रसिद्ध कर सकता है।
आपको एक स्पीकमी हेड टू हेड का उपयोग करके और अपने माल को बढ़ावा देने के तरीके की सहायता से अपने व्यावसायिक उद्यम को बाजार में लाने के तरीके खोजने होंगे। यदि आपके पास अब वार्तालाप आय और बाज़ार आय नहीं है, तो भी आप इस तथ्य के कारण अध्ययन कर सकते हैं कि उन प्रतिभाओं का उपयोग आपकी अन्य कंपनी द्वारा ऑफ़र और व्यवसाय से संबंधित बैठकों में किया जा सकता है।
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How To Grow Small Business Successfully?
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Growing a small commercial enterprise or maybe a huge commercial enterprise isn't always an clean venture for an entrepreneur. There are many regulations and techniques for developing a commercial enterprise. Still, on this article, I will percentage a number of the primary and critical recommendations and rule that well-known and successful marketers like Jeff Bezos, Steve Jobs, and Bill Gates attempted to percentage at numerous places.
Just a small commercial enterprise however will become an emblem or agency. Most folks choose to begin and develop our commercial enterprise to the extent wherein our small commercial enterprise remains no extra. Sometimes, our commercial enterprise runs at the verge of failing, or nearly boom is going down due to our choices and actions.
(1)you Follow The Two Pizzas Rule.In general, young and new marketers are imaginative and sensible that our commercial work should be meaningful and become an agency
Their wondering is sort of a huge group, extra personnel in-workplace meetingsTo this surprise, as soon as he succeeds in the startup, he starts hiring new workers.
With this wondering, he begins to hold their group length low sufficient that each one the participants get their stomachs complete after consuming pizzas after the meeting.
Jeff Bezos follows this equal rule on this meeting, and that they trust that this equal rule ought to additionally comply with the aid of using younger marketers. Because an increasing number of groups will increase in small groups, it additionally reduces painting performance and productivity. This additionally turns into the cause for the monetary lack of completely huge groups and workplace small groups.
2. Learn From Your Unhappy Customers.
Mostly, marketers want to live farfar from their sad clients and their clients, however do you realize that sad clients may be the cause for the improvement and boom of your product, says Bill Gates, " Your maximum sad clients are your finest supply of learning. "
If you need to make your startup long-term, then be aware of sad and irritated clients. Could you be aware of what they may be saying? what are the shortcomings in concept product and carrier, and the way to restore the ones shortcomings to train the exceptional supply?
3. Prepare For Financial Challenges.
More than 600+ small groups had been interviewed and surveyed. Those interviews and offerings found out what waft and finance are the boom of its small commercial enterprise. The adventure is commonly the largest impediment in small startups and agencies like startups with their personal funding.
The adventure begins off evolved, the sales receives a few and a few once more funding and growth withinside the commercial enterprise. Still, the issues come withinside the long time while your agency does now no longer have monetary backup making plans to survive. The younger marketers gets this. Keep the thoughts in thoughts that from the day you begin incomes a profit, hold separate investments and monetary making plans for tough instances with it to present monetary backup and help on your small commercial enterprise.
4. Quality Is More Important Than Quantity.
Our generation, one of the Best Innovators Steve Jobs, continually attempted to suggest new marketers. All running on fine over amount due to the fact steve used to pay extra interest to info and fine than equality.
And he was hoping that the younger marketers might additionally comply with their instance and reap fulfillment.
So, friends, we need to focus on enhancing the fine of our product in preference to making gadgets out of the crowd, we need to extrade our product and carrier in our industries.
To make the exceptional and valuable, you need to place your creativity; then, handiest clients construct agreement for your merchandise and courting together along with your friends. And then the equal comes withinside the destiny for the agree with and courting friend.
5. Pay Attention To Market And Sales As Well.
Running a small commercial enterprise is tough, however in case you no longer recognize the way to promote it and promote your merchandise, your possibilities of fulfillment are significantly reduced. You can't pass besides simply with the aid of using strolling commercials on Facebook and Twitter that that is sufficient; it could make my emblem famous amongst people.
You need to discover ways to marketplace your commercial enterprise with the aid of using a speakme head to head and the way to promote your merchandise. If you do now no longer have conversation income and marketplace income, you could nevertheless study due to the fact those talents may be utilized by your different Company in offers and Business associated meetings.
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